Presscitat

"Beskow gave life to a human, almost reasonable Chrysothemis; she was convincing in her desire for a normal life, a normal family, and perhaps children, even in the midst of all the horror. Her meltdown during the carnage at the end was heartbreaking. Her voice was luminous, with a well-set lower register supporting impressive high notes." Bachtrack, 11 januari 2018

"I den yngre systern Chrysotemis roll debuterar Cornelia Beskow, som i våras fick sitt genombrott som Sieglinde i "Valkyrian". Även här visar hon skärpa, tydlighet och fin diktion, en stark kvinnogestalt som utvecklas från flickaktig längtan efter "en kvinnas öde" till blodstänkt handlingskraft." SvD 18 jan 2018

"Cornelia Beskow, som fick ett stort genombrott som Sieglinde i ”Ringen” i fjol, är perfekt castad som Elektras oskuldsfulla lillasyster Chrystothemis.(...)Beskow är suverän som Chrysothemis, inte minst för att det förnuftiga och klara i hennes vackra sång kontrasteras så grovt när hon i slutet dansar saligt, täckt i blod." DN, 11 januari 2018

"En av de mest spännande sopraner som dykt upp på senare år är Cornelia Beskow, som gjorde Sieglinde i våras och här gör Chrysothemis, Elektras syster, som i sin längtan efter barn framstår som rent galen i ett hus där mordlusten är det normala. Beskows sopran har styrka och karaktär och gifter sig snyggt med Strauss musik." Aftonbladet 13 januari 2018

"Aftonens stora prisslukare var välförtjänt den svenska sopranen Cornelia Beskow. Hon vann inte bara första priset på 150.000 DKK, utan kammade även hem Aalborg Symfoniorkesters pris och publikens pris. Med utdrag ur bland annat "Valkyrian" och "Tannhäuser" gav hon publiken gåshud med sin fantastiskt vackra klang, hon visade överlägsen behärskning av hela registret, samtidigt som hon fullständigt drog publiken in i berättelsen. Att hon dessutom har en okonstlad och sympatisk personlighet, gör henne inte ringare som vinnare av tävlingen." Jyllands-Posten, 21 november 2017

"det var svenske Cornelia Beskow, der rev benene væk under mig. I en forestilling, som fremstår blottet for wagnersk overvægt, er hun en sikker, dramatisk veldisponeret Sieglinde. Da hendes traumer slår ud i fuldt flor i anden akt, hvor hun og Siegmund er på flugt fra Hundings mænd, svinger hun sværdet med sikker hånd og holder dramaet flyvende." Politikken, 28 augusti 2017

"Cornelia Beskow's outstanding Sieglinde shone vocally with all the luminosity of a Northern late spring day, with an underlying resonance as she physically blooms in “Du bist der Lenz”, her auburn Pre-Raphaelite tresses cascading freely. Earlier, under her husband's dominance, her passive-aggressive demeanour is clear in her tight-laced rigidity, as she bobs a formal curtsey to him, while threatening him with a bread knife behind his back."..."With Brünnhilde's annunciation of Siegfried's conception, Beskow soared out ecstatically in “Herrstes Wunder”." Bachtrack, 26 maj 2017

"En gudomlig röst bland gudinnorna"..."Beskow är sagolik"..."Richard Wagners Valkyrian är Nina Stemmes show, men Cornelia Beskow är minst lika mycket vokal gudinna."..."Nina Stemme har tidigare gjort rollen som Brünnhildes halvsyster Sieglinde i samma uppsättning av Valkyrian men den är nu överlämnad till sopranen Cornelia Beskow. Resultatet är enastående. Beskow har hela spektrumet från hunsad hustru till nykär -och därmed pånyttfödd - syster."..."den som briljerar är Beskow. Hon har skörheten i rösten liksom den oändliga sorgen när Siegmund har fallit i strid" Expressen, 19 maj 2017

"une Sieglinde qui possède tout : le chant, le jeu, la présence brûlante, ce feu qui capte l'attention jusqu'à l'éblouissement. En troupe au Kungliga Operan, Cornelia Beskow devrait bientôt quitter sa Suède natale pour partir à la conquête du monde, suivant l’exemple de Jenny Lind, Astrid Varnay, Birgitt Nilsson ou Nina Stemme avec laquelle elle partage la scène ce soir. Son soprano possède le tranchant des voix du nord. Dénué de vibrato, d'abord clair et étroit, il s'élargit au fur et à mesure qu’il s'échauffe pour emplir la salle, suivant en cela l’évolution de Sieglinde, épouse soumise puis  ardente maîtresse.  Mais le chant fascinerait moins s'il ne s'accompagnait d'une flamme inextinguible qui n'obéit à aucun facteur rationnel, juste ce  truc en plus qui distingue les plus grands des autres." forumopera.com, 25  maj 2017

"Extra härligt också att få bevittna ett genuint genombrott: sopranen Cornelia Beskow. Det är som Sieglinde hon triumferar, den olyckliga tvångsgifta kvinnan som förlöses i kärlek till sin bror och inspirerar sin kompositör till oemotståndlig klanglyrik."..."rösten expanderar med rika övertoner och ett härligt glitter. En intelligent och känslig Sieglinde, som måste älskas" DN, 20 maj 2017

"Stjärnskottet är Cornelia Beskows Sieglinde. Hennes sopran är häpnadsväckande resursstark" Aftonbladet, 22 maj 2017

"Sieglinde was a wonderful surprise. Cornelia Beskow is very young, and she is spectacular, I must follow her career. Her colour is rich, her metal is pure, and she has a gigantic volume! The high notes are amazing, and her legato is perfect. I will see her as Tatjana in Onegin here in Stockholm, can’t wait! She is also beautiful, a perfect Sieglinde." latonellaeng.wordpress.com 

"Cornelia Beskow ger vokal briljans till Sister Rose" Tidskriften Opera 

"Ordenssystern Rose står för sopranskimmer – Cornelia Beskow har kapacitet till intelligent frasering och livskraft." Sydsvenskan, 25 januari 2017

"Dass Cornelia Beskow dabei ist, eine große Wagner-Sängerin zu werden, zeigte sie als Sieglinde, ihrer ersten großen „Ring“--Rolle: intensiv, mit klarem, leicht dunklem Timbre, blendender Diktion und staunenswerter Stimmgewalt beim finalen Liebesjubel." HNA.de, 1 januari 2017

"När "Don Giovanni" hade nypremiär i höst på Kungliga Operan i Stockholm var det med en debutant i rollen som Donna Elvira. Cornelia Beskow, som spås en lysande karriär, har tagit publiken med storm med sin tolkning som tycks inspirerad av författaren Lena Anderssons romanfigur Ester Nilsson. När ridån faller är det den 29-åriga sopranen som får ta emot de stora ovationerna från publiken." Expressen, 29 november 2015

"Cornelia Beskows Santuzza, var en lyriskt vacker sopran med engagemang, inlevelse och stort register i sitt uttryck" Corren, 24 maj 2015

"Den försmådda Santuzza görs skör som en ungmö i Cornelia Beskows sagolikt vackra och okomplicerade sopranstämma" Norrköpings tidning, 22 maj 2015

"Cornelia Beskow som Santuzza bjöd på kraftfull lyrisk sång, mjukt böljande och med stor varm klang." Folkbladet, 22 maj 2015

"det är en sopran som nästan får mig att trilla av stolen. Cornelia Beskow läser jag i programmet att hon heter. Hon sjunger inte bara högt, rent, vackert och med en trollbindande mimik. Fortet har jag aldrig hört maken till. Jag kommer med spänning följa hennes karriär." Barometern, 14 juni 2015 (Cavalleria Rusticana)

FOTO Anne-Charlotte Sandelin, Kultursidan

"Cornelia Beskow, gjorde dybt indtryk som Marianne Leitmetzerin i Rosenkavaleren og Axinja i Lady Macbeth fra Mtsensk. På trods af sin unge alder præsenterede hun os for en fuldt færdigudviklet karaktersopran med en usædvanlig mørk klang. Hun fascinerede med sin sceneudstråling og ramte tilhørerne lige i hjertekulen." Årets Reumert 2015

"en lika välsimmande som välljudande damtrio" Expressen, 12 augusti
2013 (Rhenguldet)


"Hon har en mörk timbre, passande för den sorts patos som Strauss
kräver." Sydsvenskan, den 25 mars 2013 (Romanskonsert på Palladium)


"Som hanräven hade hon en ypperlig motspelare i den unga och lovande
Cornelia Beskow" Tidskriften OPERA, nummer 1, 2013 (Den listiga lilla Räven)


"Cornelia Beskow gör vampiga Lola, sensuellt gäckande och med styr på
sin sopran både uppåt och neråt." Sydsvenskan, 14 juli 2012 (Cavalleria Rusticana)