Presscitat

"Cornelia Beskow's outstanding Sieglinde shone vocally with all the luminosity of a Northern late spring day, with an underlying resonance as she physically blooms in “Du bist der Lenz”, her auburn Pre-Raphaelite tresses cascading freely. Earlier, under her husband's dominance, her passive-aggressive demeanour is clear in her tight-laced rigidity, as she bobs a formal curtsey to him, while threatening him with a bread knife behind his back."..."With Brünnhilde's annunciation of Siegfried's conception, Beskow soared out ecstatically in “Herrstes Wunder”." Bachtrack, 26 maj 2017

"En gudomlig röst bland gudinnorna"..."Beskow är sagolik"..."Richard Wagners Valkyrian är Nina Stemmes show, men Cornelia Beskow är minst lika mycket vokal gudinna."..."Nina Stemme har tidigare gjort rollen som Brünnhildes halvsyster Sieglinde i samma uppsättning av Valkyrian men den är nu överlämnad till sopranen Cornelia Beskow. Resultatet är enastående. Beskow har hela spektrumet från hunsad hustru till nykär -och därmed pånyttfödd - syster."..."den som briljerar är Beskow. Hon har skörheten i rösten liksom den oändliga sorgen när Siegmund har fallit i strid" Expressen, 19 maj 2017

"Extra härligt också att få bevittna ett genuint genombrott: sopranen Cornelia Beskow. Det är som Sieglinde hon triumferar, den olyckliga tvångsgifta kvinnan som förlöses i kärlek till sin bror och inspirerar sin kompositör till oemotståndlig klanglyrik."..."rösten expanderar med rika övertoner och ett härligt glitter. En intelligent och känslig Sieglinde, som måste älskas" DN, 20 maj 2017

"Stjärnskottet är Cornelia Beskows Sieglinde. Hennes sopran är häpnadsväckande resursstark" Aftonbladet, 22 maj 2017

"Cornelia Beskow ger vokal briljans till Sister Rose" Tidskriften Opera 

"Ordenssystern Rose står för sopranskimmer – Cornelia Beskow har kapacitet till intelligent frasering och livskraft." Sydsvenskan, 25 januari 2017

"Dass Cornelia Beskow dabei ist, eine große Wagner-Sängerin zu werden, zeigte sie als Sieglinde, ihrer ersten großen „Ring“--Rolle: intensiv, mit klarem, leicht dunklem Timbre, blendender Diktion und staunenswerter Stimmgewalt beim finalen Liebesjubel." HNA.de, 1 januari 2017

"När "Don Giovanni" hade nypremiär i höst på Kungliga Operan i Stockholm var det med en debutant i rollen som Donna Elvira. Cornelia Beskow, som spås en lysande karriär, har tagit publiken med storm med sin tolkning som tycks inspirerad av författaren Lena Anderssons romanfigur Ester Nilsson. När ridån faller är det den 29-åriga sopranen som får ta emot de stora ovationerna från publiken." Expressen, 29 november 2015

"Cornelia Beskows Santuzza, var en lyriskt vacker sopran med engagemang, inlevelse och stort register i sitt uttryck" Corren, 24 maj 2015

"Den försmådda Santuzza görs skör som en ungmö i Cornelia Beskows sagolikt vackra och okomplicerade sopranstämma" Norrköpings tidning, 22 maj 2015

"Cornelia Beskow som Santuzza bjöd på kraftfull lyrisk sång, mjukt böljande och med stor varm klang." Folkbladet, 22 maj 2015

"det är en sopran som nästan får mig att trilla av stolen. Cornelia Beskow läser jag i programmet att hon heter. Hon sjunger inte bara högt, rent, vackert och med en trollbindande mimik. Fortet har jag aldrig hört maken till. Jag kommer med spänning följa hennes karriär." Barometern, 14 juni 2015 (Cavalleria Rusticana)

FOTO Anne-Charlotte Sandelin, Kultursidan

"Cornelia Beskow, gjorde dybt indtryk som Marianne Leitmetzerin i Rosenkavaleren og Axinja i Lady Macbeth fra Mtsensk. På trods af sin unge alder præsenterede hun os for en fuldt færdigudviklet karaktersopran med en usædvanlig mørk klang. Hun fascinerede med sin sceneudstråling og ramte tilhørerne lige i hjertekulen." Årets Reumert 2015

"en lika välsimmande som välljudande damtrio" Expressen, 12 augusti
2013 (Rhenguldet)


"Hon har en mörk timbre, passande för den sorts patos som Strauss
kräver." Sydsvenskan, den 25 mars 2013 (Romanskonsert på Palladium)


"Som hanräven hade hon en ypperlig motspelare i den unga och lovande
Cornelia Beskow" Tidskriften OPERA, nummer 1, 2013 (Den listiga lilla Räven)


"Cornelia Beskow gör vampiga Lola, sensuellt gäckande och med styr på
sin sopran både uppåt och neråt." Sydsvenskan, 14 juli 2012 (Cavalleria Rusticana)